Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

dr Katarzyna Socha

Doświadczona nauczycielka biologii z wieloletnim stażem, która ukończyła Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie na Wydziale Biologiczno-Geograficznym broniąc pracy z zakresu genetyki.

W wyniku przeprowadzonego na Wydziale Pedagogicznym przewodu doktorskiego uzyskała stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki.

Ukończyła studia podyplomowe z zakresu: Biologia molekularna z elementami biotechnologii, jak również kursy i szkolenia: ICT in Primary Education: Transforming children’s learning across the curriculum, University of London; Promoting innovative collaborative teaching and learning, IBE Co Lab; Wstęp
do metody tutoringu Collegium Wratislaviense; Wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas procesów dydaktycznych, Collegium Wratislaviense.

Obecnie prowadzi badania w zakresie mediów i edukacji oraz aktywnie uczestniczy w seminariach i konferencjach naukowych z zakresu dydaktyki biologii, mediów i edukacji, sztucznej inteligencji oraz pedagogiki. Jest autorką publikacji naukowych.

Brała aktywny udział w wielu międzynarodowych projektach, takich jak „MacMan", UNESCO, CoLab we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych w Warszawie.

Wspólnie z zarządem okręgu Ligi Ochrony Przyrody (LOP) była koordynatorem projektu zapoznania nauczycieli z ideą ochrony
bioróżnorodności, koordynatorem projektu Małopolska Chmura Edukacyjna.

Jest czynnym egzaminatorem OKE w Warszawie oraz członkiem rady programowej czasopisma Edukacja Biologiczna i Środowiskowa.
Pracuje jako nauczyciel biologii w XIV Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Staszica oraz XVII Liceum Ogólnokształcącym im. Andrzeja Frycza- Modrzewskiego w Warszawie. Przygotowuje uczniów do olimpiad i konkursów przedmiotowych, w których jej podopieczni odnoszą sukcesy na szczeblu ogólnopolskim.

Jej zainteresowania obejmują: neurodydaktykę, sztuczną inteligencję, tutoring oraz grywalizację, co dodatkowo wzbogaca jej podejście do edukacji i pozwala na wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w procesie nauczania.

Koordynuje przedmiot dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej oraz praktyki dydaktyczne w szkole ponadpodstawowej.

 

An experienced biology teacher with many years of practice. Graduated from the Pedagogical University of Krakow, Faculty of Biology and Geography, defending a thesis in the field of genetics.

As a result of her doctoral proceedings at the Faculty of Education, she obtained a PhD in Education. Currently, she conducts research in the field of media and education and actively participates in scientific seminars and conferences on biology didactics, media and education, artificial intelligence, and pedagogy. She is also the author of scientific publications.

She completed postgraduate studies in Molecular Biology with Elements of Biotechnology, as well as various courses and training programs, including ICT in Primary Education: Transforming Children’s Learning Across the Curriculum at the University of London, Promoting Innovative Collaborative Teaching and Learning" by IBE CoLab, Introduction to the Tutoring Method at Collegium Wratislaviense, and Utilizing Artificial Intelligence in Didactic Processes at Collegium Wratislaviense.

She has actively participated in many international projects, such as "MacMan,UNESCO, and CoLab in cooperation with the Educational Research Institute in Warsaw. Together with the regional board of the League for Nature Conservation (LOP), she coordinated a project to introduce teachers to the idea of biodiversity protection and served as the coordinator for the Małopolska Educational Cloud project. She is a certified examiner for the Regional Examination Board in Warsaw and a member of the editorial board of the journal Biological and Environmental Education.
She works as a biology teacher at the XIV Stanisław Staszic High School and the XVII Andrzej Frycz-Modrzewski High School in Warsaw. She prepares students for olympiads and subject competitions, in which her students achieve success at the national level.
Her interests include neurodidactics, artificial intelligence, tutoring and gamification, which further enrich her approach to education and allow her to introduce innovative solutions into the teaching process.